GELANG GETAH

GELANG GETAH
Alat untuk kita sentiasa bersikap dan berfikiran positif.

PEJABATKUcing

PEJABATKUcing
Sahabatku, Gemok. (te)Tikus di hadapannya

Thursday, March 11, 2010

RAHSIA GELANG GETAH

PAKAILAH GELANG GETAH
Justify Full
Bagi mengelak kita berkata atau berbuat perkara yang negatif.

Cara ini disarankan oleh seorang pakar dan tanpa kos. (tapi getahnya tak perlu terlalu ketat sebagai dalam rajah ini. Carilah yang selesa dipakai)

Manusia tak perlu bercakap atau membuat perkara yang negatif sebab ianya mendatangkan kesan tak baik baginya dan bagi makluk lain.

Berkata dan berbuatlah perkara yang positif kerana inilah yang dikehendaki dunia akhirat. Semua orang akan beruntung dan hidup bahagia.

Pakailah gelang getah ditangan sebagai alat menahan berkata atau berbuat perkara yang negatif. Apabila kita sedar perkataan atau perbuatan kita adalah negatif maka tariklah getah tersebut kemudian lepaskan, supaya kita merasa sakit.

InshaAllah, segala kata dan perbuatan kita di masa hadapan tidak negatif lagi (jika ianya masih ada).


Cubalah. Semoga pasti berjaya.
Lagi Tips di sini:
TUJUAN HIDUP




Cuba yang ini pula kalau larat:

Sekarang jalan raya di Malaysia banyak dah mengenakan tol. Kalau kita menggunakan jalan tersebut kita dikenakan membayar sesekian ringgit kerana melaluinya.

Zaman dulu saya ingat ada satu saja jalan bertol yaitu jalan di Tanjung Malim-Slim River. Itu pun kadang kala kena tipu sebab mereka berikan resit lama yang dibuang pemamdu sebelumnya.

Saya dah kena kerana bila saya semak selepas membayar tol saya dapati tarikhnya ialah bukan tarikh hari itu. Mereka (agaknya) pungut resit yang dibuang pemandu sebelumnya untuk diberilkan kepada pelalu tol berikutnya.

Tapi mereka tak kaya pun.

Habis. . . . ______________________________________

Buatlah begini. . . . .

Bila kena bayar tol janganlah bayar tol untuk kereta sendiri sahaja. Cuba anda bayarkan untuk kereta yang berada di belakang anda.

Cuba buat dan kajikan perasaan anda.

Kalau anda selalu buat begini anda akan merasakan satu perasaan bahagia.

Dan kalau ramai manusia yang berbuat sedemikian maka ramailah manusia yang akan berbahagia.

Fikirkanlah dan cubalah. Besar pahalanya. Kawan saya Abdullah Man, kata akan "bertambah indah kampong akhirat anda nanti".

Ini cadangan SPMTV1.

No comments:

. KENANGANKU DITULIS SUPAYA KU TAK TERLUPA . . . 067:003 "Dia lah yang telah mengaturkan kejadian tujuh petala langit yang berlapis-lapis. Engkau tidak dapat melihat pada ciptaan Allah Yang Maha Pemurah itu sebarang keadaan yang tidak seimbang dan tidak munasabah. Jka engkau ragu, maka ulangilah pandanganmu – dapatkah engkau melihat sebarang kecacatan?"[Al Mulk:003]

ASAL NAMA CHANGKAT PETAI

ASAL NAMA CHANGKAT PETAI

NEGERI ASALKU

NEGERI ASALKU

YANG DIMINATI

YANG DIMINATI
Petikan Dari Buku Keluaran MARDI

About Me

My photo
Ase dari Kuala. Lahir di Changkat Pete. Besor di Kuala, sekolah Tanah Merah, Lubuk, Padang Assam, Clifford, St Georges (Taiping), STAR (Ipoh), MPPP (Penang). Meranto pula ke K Bharu dan KL/Pj/Selangor. Sekarang dah pencen tapi masih belajor. Rindukan duduk di kampong tapi ini hanya menjadi angan2

PANDAK CHANGKAT PETAI