GELANG GETAH

GELANG GETAH
Alat untuk kita sentiasa bersikap dan berfikiran positif.

PEJABATKUcing

PEJABATKUcing
Sahabatku, Gemok. (te)Tikus di hadapannya

Wednesday, July 16, 2008

Keluarga

Kami sepuluh beradik, 7 lelaki dan 3 perempuan. Yang tua tinggal di S. Siput ada 10 anak. Yang kedua di Kuala ada 6 anak, yang ketiga dan empat di KL, yang kelima di Lubuk, yang keenam dan tujuh di KL, yang kelapan di Geliong, yang kesembilan di KL dan yang bungsu di Lubuk.

Semua kami dilahirkan di Changkat Petai anak kepada Mahami dan Mohd Said. Cucu kepada Esah dan Hj Bidin berasal dari Lubuk. Nenek sebelah bapa berasal dari geliong. (Satu nenek di darat dan sati lagi di baroh).

Keluarga ibu ada 3 orang, saorang tinggal di Lubuk dan seorang lagi di Lembah (T. Merah). Semuanya berkeluarga besar tak kurang 10 orang sabuah keluarga.

Sekarang teman sedang mencari sedara-sedara teman dan nak masukkan mereka dalam blog teman. Kalau tidak dedara pun nanti tak kene.








AMPS






No comments:

. KENANGANKU DITULIS SUPAYA KU TAK TERLUPA . . . 067:003 "Dia lah yang telah mengaturkan kejadian tujuh petala langit yang berlapis-lapis. Engkau tidak dapat melihat pada ciptaan Allah Yang Maha Pemurah itu sebarang keadaan yang tidak seimbang dan tidak munasabah. Jka engkau ragu, maka ulangilah pandanganmu – dapatkah engkau melihat sebarang kecacatan?"[Al Mulk:003]

ASAL NAMA CHANGKAT PETAI

ASAL NAMA CHANGKAT PETAI

NEGERI ASALKU

NEGERI ASALKU

YANG DIMINATI

YANG DIMINATI
Petikan Dari Buku Keluaran MARDI

About Me

My photo
Ase dari Kuala. Lahir di Changkat Pete. Besor di Kuala, sekolah Tanah Merah, Lubuk, Padang Assam, Clifford, St Georges (Taiping), STAR (Ipoh), MPPP (Penang). Meranto pula ke K Bharu dan KL/Pj/Selangor. Sekarang dah pencen tapi masih belajor. Rindukan duduk di kampong tapi ini hanya menjadi angan2

PANDAK CHANGKAT PETAI