GELANG GETAH

GELANG GETAH
Alat untuk kita sentiasa bersikap dan berfikiran positif.

PEJABATKUcing

PEJABATKUcing
Sahabatku, Gemok. (te)Tikus di hadapannya

Sunday, January 24, 2010

AIR DAPAT KITA BENTUK

Air sangat mempengaruhi kehidupan manusia dan lain2 makluk di dunia ini. Tanpa air manusia dan lain2 makluk akan menjadi kering dan mati saperti matinya kebanyakan kehidupan di padang pasir.

Kalau padang pasir dapat dibekalkan dengan air secara berterusan maka banyaklah makluk boleh bergantung hidup padanya. Pehak Saudi sedang mencubanya di kawasan Arafah. Walau pun lambat ianya menjadi kenyataan, tetapi dengan ketekunan dan bekalan air yang berterusan pokok yang mereka tanam dan selalu disiram air akan membesar. Akibatnya kehidupan di kawasan tersebut akan berubah. Mungkinkah bila kita pergi menunaikan haji di masa hadapan kita akan wukuf di taman, bukan lagi di kasawan padang pasir saperti sekarang ini. Kita akan namakan Taman Bunga Arafah. Dan mendaki Taman Jabal Rahmah (Tempat pertemuan Adam-Hawa). Tentulah enak suasananya. (Tetapi kurang pulalah cabarannuya).

Pehak Israel sudah pun berjaya menyuburkan tanah kontang mereka dengan berbagai tanaman. Buah kurmanya yang diekspot ke England besar buahnya, lebih besar dari ibu jari dan sedap pula.

Orang Holland berjaya menjadikan lautnya kawasan pertanian yang sangat subur secara menyekat air laut dari memasuki kawasan pertaniannya. Itulah akibat pengurusan air yang mereka lakukan.


Pendek kata air sangat berguna dan mempengaruhi kehidupan di dunia ini, kita semua pun dah tahu.

Tapi dapatkah kita pula mempengaruhi perangai atau sifat air?

Jawabnya: boleh. Dapat.

Perangai air dan sifatnya dapat kita pengaruhi dengan apa orang tua kita dulunya sebut sebagai jampi. Sahabat Nabi Muhammad SAW juga pernah semasa mengembara melalui sebuah penempatan/kampong, membaca surah Fatihah pada air bagi menyenbuh kesakitan yang di alami oleh ketua satu kaum yang terkena gigitan binatang yang sangat bisa. Puas kaum tersebut mencarikan ubat dan bantuan tetapi gagal. Akhirnya mereka merayu kepada sekumpulan sahabat tersebut yang hanya membacakan surah Al fatihah kepada air dan kesakitan ketua mereka dipulihkan.

Rawatan secara Islam juga banyak menggunakan air dan bacaan Al Quran. Insha Allah sembuh.

Mengikut prinsip Islam Allah yang menjadikan penyakit dan Allah juga yang menyembuhkannya. Manusia hanya berusaha, termasuklah mengkaji SunatullahNya.

Seorang professor Jepun pernah membuat kajian tentang air yang dijampi atau yang disebutkan dengan berbagai ungkapan kepada air tersebut. Hasil kajiannya ia mendapati bentuk molekiul atau kristal air dapat dipengaruhi oleh bunyi dari ungkapan yang disebutkan kepadanya.

Lihatlah contoh gambar molikul/kristal air selepas dibaca atau didengari kepada air beberapa ungkapan atau bunyi. Atau kesan bunyi alam keliling padanya.

Ustaz Rasdan Yunus pernah ke Jepun atas jemputan professor tersebut untuk membaca nama2 Allah kepada air kajiannya dan mendapati molekul air tersebut berbentuk kepada bentuk yang sangat menarik. Bacalah di Sini (PENGARUH AL QURAN TERHADAP AIR)

Atau di Sini: http://www.life-enthusiast.com/twilight/research_emoto.htm

Air Zam Zam mempunyai kristal yang sangat menarik. Begitu juga air Gau (Pahang)

Badan manusia (dan binatang, juga tumbuhan), sebahagian besarnya mengandungi air. Jika perkataan, bunyi dan suasana keliling dapat mempengaruhi air sapertimana dibuktikan oleh professor Jepun tersebut di atas, maka bayangkanlah pengaruk bunyi, perkataan dan suasana tersebut kepada kita manusia dan makluk yang lain.

Kalaulah ayat Al Quran boleh mempengaaruhi molekul dan kristal air kepada bentuk yang menarik dan tersesun, maka apakah kesannya ke atas diri kita yang banyak mengandungi air ini. Sudah tentu ianya mempunyai pengaruh yang kuat.

Begitu juga perkataan kesat atau ungkapan negatif yang kita dengar selalu akan memberi kesan kepada perangai kita sebab air dalam badan kita dapat "mendengar" dan bertindak balas kepada apa yang didengarnya. Mungkin akan mempengaruhi kita berperangai buruk.

Jadi berkatalah yang baik kepada semua orang, terutamanya anak2 dan cucu kita, dan sahabat kita, dan kenalan kita, dan saudara mara kita, dan MUSUH kita. Nak senang cakap, berkatalah yang baik kepada semua manusia dan binatang.

Juga tumbuhan kerana mengikut kajian tumbuhan dapat bertindak balas kepada apa yang kita cakapkan kepadanya. Bukankah tumbuhan banyak air dan air boleh bertindak balas pada bunyi, percakapan dan suasana kelilingnya.

Atau ungkaplah perkara yang tak baik jika kita mahu tambahkan musuh kita sama ada dari kalangan manusia, binatang, tumbuhan atau lainnya.

Baca atau dengarlah Al Quran, juga ungkapan yang baik supaya kita menjadi manusia yang baik dan berguna dunia akhirat. Ianya boleh kita dapati di merata2.

No comments:

. KENANGANKU DITULIS SUPAYA KU TAK TERLUPA . . . 067:003 "Dia lah yang telah mengaturkan kejadian tujuh petala langit yang berlapis-lapis. Engkau tidak dapat melihat pada ciptaan Allah Yang Maha Pemurah itu sebarang keadaan yang tidak seimbang dan tidak munasabah. Jka engkau ragu, maka ulangilah pandanganmu – dapatkah engkau melihat sebarang kecacatan?"[Al Mulk:003]

ASAL NAMA CHANGKAT PETAI

ASAL NAMA CHANGKAT PETAI

NEGERI ASALKU

NEGERI ASALKU

YANG DIMINATI

YANG DIMINATI
Petikan Dari Buku Keluaran MARDI

About Me

My photo
Ase dari Kuala. Lahir di Changkat Pete. Besor di Kuala, sekolah Tanah Merah, Lubuk, Padang Assam, Clifford, St Georges (Taiping), STAR (Ipoh), MPPP (Penang). Meranto pula ke K Bharu dan KL/Pj/Selangor. Sekarang dah pencen tapi masih belajor. Rindukan duduk di kampong tapi ini hanya menjadi angan2

PANDAK CHANGKAT PETAI