GELANG GETAH

GELANG GETAH
Alat untuk kita sentiasa bersikap dan berfikiran positif.

PEJABATKUcing

PEJABATKUcing
Sahabatku, Gemok. (te)Tikus di hadapannya

Thursday, November 19, 2009

MASSALAH TELAH DIATASI

Dah lama saya tak menulis dalam blog ini. Bukan apa, agaknya saya merajuk kerana bila saya cuba buka blog tersebut saya tak dapat melihat isi kandungannya kerana dikatakannya "Address not found".

Lama juga saya mencari apakah masaalahnya tapi sebagai bukan ahli komputer saya gagal mencari puncanya. Kawan yang saya tanya pun bukan ahli komputer. Jadi masaalah tersebut berlarutan beberapa bulan.

Baru2 ini saya cuba menggunakan hand set saya dan blog saya berjaya dibuka. Tapi manalah puas kalau menggunakan handset. Skrinnya sangatlah kecil tak puas melihatnya.

Nasib baik pula saya dapat nasihat dan bantuan pakar. Beliau telah mengkaji masaalah saya dan pada mulanya beliau juga gagal mencari punca masaalahnya. Tetapi sebagai alternatifnya beliau sarankan saya gunakan http://aussieproxy.com/ dan memasukkan progremnya dalam kumputer saya.

Barulah saya dapat membuka blog "PandakChangkatPetai" melalui http://aussieproxy.com/ tersebut.

Seronoklah sikit. Dah beberapa bulan tak boleh lihat blog saya tapi sekarang boleh walaupun melalui pintu belakang bukan secara terus macam biasa. Alhamdullillah.

Tapi bila saya dah dapat buka blog sayani, modal pula dah tiada untuk ditulis. Mungkin saya kena rehat dulu menunggu modalnnya.

Jika diizin, saya akan terus menulis, InshaAllah.

Semasa saya tak menulis dalam blog saya itu sempat pula saya menolong sahabat saya Tokkidi, menyemak
Blognya: surahpilih




.

1 comment:

Merbawi said...

Alhamdullillah, dah ok semuanya. Tak apa Yope, pelan pelan mike mula menulis balik, hehe... semoga sihat selalu.

. KENANGANKU DITULIS SUPAYA KU TAK TERLUPA . . . 067:003 "Dia lah yang telah mengaturkan kejadian tujuh petala langit yang berlapis-lapis. Engkau tidak dapat melihat pada ciptaan Allah Yang Maha Pemurah itu sebarang keadaan yang tidak seimbang dan tidak munasabah. Jka engkau ragu, maka ulangilah pandanganmu – dapatkah engkau melihat sebarang kecacatan?"[Al Mulk:003]

ASAL NAMA CHANGKAT PETAI

ASAL NAMA CHANGKAT PETAI

NEGERI ASALKU

NEGERI ASALKU

YANG DIMINATI

YANG DIMINATI
Petikan Dari Buku Keluaran MARDI

About Me

My photo
Ase dari Kuala. Lahir di Changkat Pete. Besor di Kuala, sekolah Tanah Merah, Lubuk, Padang Assam, Clifford, St Georges (Taiping), STAR (Ipoh), MPPP (Penang). Meranto pula ke K Bharu dan KL/Pj/Selangor. Sekarang dah pencen tapi masih belajor. Rindukan duduk di kampong tapi ini hanya menjadi angan2

PANDAK CHANGKAT PETAI